Scan to mail

Scan to Mail : oplossing Gmail

Recentelijk (31/05) heeft Gmail de beslissing genomen om verdere veiligheidsvereisten in te voeren bovenop het gewone wachtwoord, dit heeft als gevolg dat klanten die gebruikmaken van een @gmail.com-adres ter verzending van scans problemen ondervinden.

Het probleem kan echter relatief makkelijk verholpen worden door het uitvoeren van de acties beschreven in de relevante handleiding:

Konica Minolta (BizHub) : KLIK HIER
Ricoh : KLIK HIER
Xerox : KLIK HIER

Indien u verkiest gebruik te maken van uw eigen domeinnaam voor het verzenden van mails, dan dient u de SMTP-server in te vullen van uw mailserver, alsook het bijhorende paswoord en afzender-adres (dit kunt u bekomen bij uw webhoster / IT’er)

Mocht u na het uitvoeren van bovenstaande zaken nog steeds problemen hebben, gelieve ons gedetailleerd per ticket te verduidelijken waar het proces spaak loopt of waar het probleem zich bevindt – zo kunnen wij telefonisch contact opnemen om dit euvel op te lossen.

Hou er rekening mee dat onze service-diensten overspoeld worden door dergelijke aanvragen, indien u snel wenst geholpen te worden is het van belang dat u eerst de tijd neemt om bovenstaande handleiding door te nemen aangezien de wachttijd kan oplopen.