Koppelen met payconiq

Als het betalen van facturen en rekeningen ingewikkeld en tijdrovend is, durven klanten het wel eens uit te stellen. Maar met de Payconiq by Bancontact-app op hun smartphone of tablet is het een eenvoudige, snelle én veilige klus.

Verhoog het betaalgemak voor uw klanten en voeg een Payconiq QR-code toe aan uw facturen. De betaalgegevens worden meteen herkend en uw klanten dienen enkel de betaling te bevestigen met hun pincode in de Payconiq by Bancontact-app. 

Activeer deze koppeling

Ga naar Instellingen > Integraties > PayconiqBewaar de API-Key die u van het Payconiq-team hebt ontvangen. Deze unieke code heeft MYBREEX nodig om de juiste QR-codes te genereren op uw facturen. Indien u nog niet over een Payconiq API-key beschikt, neem dan contact op met Payconiq via +3227930143. 

Na succesvol activeren van de API-key is de integratie tussen Payconiq & MYBREEX actief.

Iedere nieuwe factuur die je vanaf dat moment aanmaakt, zal automatisch een Payconiq QR-code bevatten. Uw klanten kunnen vanaf dan uw facturen eenvoudig betalen vanop hun gsm met de gratis Payconiq by Bancontact-app.

Zodra een klant betaald heeft via Payconiq, zal er een melding komen in de log van de factuur en zal MYBREEX je een mail sturen met de melding dat deze factuur betaald is.

De factuur krijgt op dat moment ook automatisch de juiste status, hierdoor bent u steeds op de hoogte van de status van uw inkomsten. Zodra de transactie zichtbaar is in de rubriek Bank zal deze automatisch gekoppeld worden aan de juiste factuur.

FAQ

Ik zie de QR-code niet verschijnen op mijn facturen nadat ik de koppeling heb geactiveerd?
Controleer via Instellingen > Huisstijl > Factuur > Beheer of de unieke sleutel $Order.PaymentQR$ beschikbaar is in de opmaak van je factuurlay-out. De locatie van deze sleutel bepaalt waar de QR-code getoond zal worden op je factuur.

Kan mijn klant met de Payconiq by Bancontact-app voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen?
Voor mobiele betalingen via een QR-code met de Payconiq by Bancontact-app gelden verschillende limieten. Heeft uw klant een bankrekening bij AXA, Belfius, BNPPF, ING, KBC, CBC of KBC Brussels en is deze aan de app gekoppeld? Dan bepaalt de bank de betalingslimieten. Consulteer hiervoor de algemene voorwaarden van uw bank. Heeft uw klant een bankkaart van een andere bank aan de app gekoppeld, dan geldt er een betalingslimiet van €500 per dag.