CodaBox Foutmeldingen

Hoe problemen m.b.t. betalingscontrole onderzoeken

Volg deze stappen als de betalingscontrole niet werkt zoals verwacht:

1) Identificeer het probleem

Lees aandachtig de informatie en de te ondernemen stappen over de dienst ‘Automatische betalingscontrole’. Hebt u onderstaande stappen correct doorlopen?

1. Klik op het menu ‘Bank’.
2. Open het submenu ‘Automatiseer’.
3. Klik op de knop ‘Token aanvragen’.
4. Indien uw ondernemingsnummer en bankrekeningnummer(s) gekend zijn bij CodaBox zult u een mail ontvangen met een geheime code.
5. Kopieer de geheime code uit de mail die u ontvangen hebt van CodaBox in het tekstveld in MyBREEX.
6. Accepteer de algemene voorwaarden.
7. Indien de geheime code geaccepteerd wordt door CodaBox is de koppeling actief.
8. Zodra er CODA-bestanden beschikbaar zijn, worden deze weergegeven in het menu ‘Bank’.
9. Iedere transactie wordt door MyBREEX gekoppeld aan de juiste factuur indien het systeem 100% zeker is van een relatie. 

2) Gekende scenario’s 

“Ik ontvang geen CodaBox-token omdat mijn IBAN niet gekend is bij CodaBox”
Gelieve contact op te nemen met uw boekhouder en te vragen of hij/zij uw IBAN kan activeren.

“De mail van CodaBox met de token komt niet aan in mijn mailbox”
Gelieve contact op te nemen met support@codabox.com.

“Ik geef het CodaBox-token in MyBREEX in, maar deze wordt niet geaccepteerd”
Vermoedelijk hebt u een recentere token ontvangen in uw mailbox en is deze token niet meer geldig. Zo niet, gelieve contact op te nemen met support@codabox.com.

“De status in ‘MyBREEX > Bank > Automatiseer: Verbinding met de bank’ is actief, maar ik ontvang geen transacties”
Indien u merkt dat er na enkele dagen nog steeds geen banktransacties zichtbaar zijn, raden we aan om contact op te nemen met uw boekhouder of met CodaBox. Vermoedelijk is uw mandaat nog niet bij de bank aangekomen of zijn er nog geen banktransacties beschikbaar bij CodaBox. Gelieve hiervoor contact op te nemen met support@codabox.com.

“Ik ontvang automatisch transacties in het menu ‘Bank’, maar mijn facturen worden niet automatisch gecontroleerd”
Vermoedelijk is er geen match gevonden tussen de gestructureerde mededeling en andere details van de factuur. Gelieve contact op te nemen met MyBREEX-support met een duidelijke beschrijving van het probleem en het (de) factuurnummer(s) en transacties.

“Hoe voeg ik meerdere rekeningen toe aan de automatische betalingscontrole?”
MyBREEX verwerkt de CODA-bestanden die we ontvangen van uw bank via onze partner CodaBox. Alle transacties van verschillende rekeningen dienen aanwezig te zijn in de CODA-bestanden die we ontvangen. Ontbreken er rekeningen? Gelieve onmiddellijk contact op te nemen met uw boekhouder of met uw contactpersoon bij CodaBox.